Mám problém s úřadem nebo státní institucí
Nesouhlasíte s rozhodnutím nebo postupem úřadu, úřad nejedná, i když by měl, rozhodování trvá dlouho, nebyl jste přizván jako účastník řízení, úředník se k vám chová nevhodně apod.
Pomáháme bez rozdílu
Nesouhlasíte s rozhodnutím nebo postupem úřadu, úřad nejedná, i když by měl, rozhodování trvá dlouho, nebyl jste přizván jako účastník řízení, úředník se k vám chová nevhodně apod.
Ombudsman:
Máte pocit, že s vámi někdo zachází hůř kvůli věku, pohlaví, národnosti či z jiných zákonem daných důvodů? Dopouští se diskriminace úřad, soukromá firma nebo místní samospráva?
Máte postižení a zažíváte kvůli tomu diskriminaci, nevstřícnost úřadů či špatné zacházení? Chcete nás upozornit na systémové problémy, třeba na nedostupnost některých služeb, bariéry apod.?
Podívejte se na naše rady, jak řešit problémy třeba s exekucí, vlekoucím se soudním řízením, se stavebním povolením, šikanou v práci, důchodem nebo sociálními dávkami, kontaktem s dětmi po rozvodu, s přestupky aj.
Podívej se na náš web pro děti a zjisti, co řeší ostatní mladí lidé, co dělat, když někoho ve škole šikanují, v dětském domově je moc přísný režim, rodiče se rozvádějí, rodiče nemají peníze na tvůj školní výlet apod.
Ombudsman vydal doporučení určené zaměstnavatelům, kteří chtějí vytvořit férové prostředí pro své zaměstnance. Často se totiž na ombudsmana obracejí lidé, kteří pociťují diskriminaci na pracovišti. Praktická příručka s konkrétními příklady může přispět k tomu, aby se zaměstnanci cítili v práci dobře.
Víc než třicítka středoškoláků si v Kanceláři veřejného ochránce práv převzala osvědčení o úspěšném absolvování pracovní stáže v Tranzitním programu společnosti Agapo. Program nabízí praxi mladým lidem se speciálními vzdělávacími potřebami. Letos se do něj jako zaměstnavatel poprvé zapojila i Kancelář veřejného ochránce práv.
Veřejný ochránce práv upozornil Energetický regulační úřad (ERÚ), že by měl stížnosti na dodavatele energií hodnotit také z pohledu možné diskriminace spotřebitele. Ombudsman vycházel mimo jiné i z případu mladé ženy, se kterou dodavatelé elektřiny odmítli uzavřít smlouvu jenom proto, že byla v insolvenci. A to i přesto, že žena dluhy po partnerovi v rámci oddlužení splácela. Po zásahu ombudsmana vydal Energetický regulační úřad stanovisko pro posuzování diskriminace spotřebitelů při dodávkách energií. V něm dodavatele varuje před nerovným zacházením s odběrateli pouze na základě skutečnosti, že mají dluhy.
Zjistěte, jak ombudsman postupuje, když dostane stížnost na úřad, na diskriminaci nebo jak provádí návštěvy v zařízení, kde jsou lidé omezeni na svobodě.
Zprávy pro Poslaneckou sněmovnu, výzkumy a doporučení, zprávy z návštěv zařízení, připomínky k zákonům, vyjádření pro vládu aj. Nejdůležitější výstupy najdete na jednom místě.
Ombudsman pořádá v rámci osvětové činnosti konference, semináře a diskuzní kulaté stoly.
ESO je prohledávatelná databáze vydaných stanovisek ombudsmana.