AKTUÁLNĚ: Od 6. 1. 2025 aktualizujeme úřední hodiny osobního příjmu

Zveřejněno Tisková zpráva

Vyřizování stížností na zdravotní péči chybí předpis

Pro vyřizování stížností na poskytnutou zdravotní péči chybí obecný předpis, který by upravoval zásady stížností a především lhůty pro jejich vyřizování. Ministerstvo zdravotnictví i krajské úřady proto postupují nejednotně, podle vlastních interních předpisů.

Na veřejného ochránce práv se často obracejí občané, kteří se domnívají, že byli poškozeni na svých právech nevyřízením stížností v řádných termínech. Jak svým šetřením zjistila zástupkyně veřejného ochránce práv, jejich stížnosti jsou ve většině případů oprávněné. Už samotný fakt, že stěžovatelé nejsou informováni o lhůtě, v jaké bude jejich stížnost vyřízena je pochybením proti principům dobré správy a vzbuzuje v lidech nedůvěru v úřady.

Po zrušení vládní vyhlášky č. 150/1958 by krajské úřady a ministerstvo zdravotnictví měly při vyřizování stížností na poskytnutou zdravotní péči přiměřeným způsobem aplikovat lhůty dané správním řádem. Ten je všeobecně znám a občané jsou navíc přesvědčeni, že jejich stížnosti podléhají tomuto obecnému předpisu.

Zástupkyně veřejného ochránce práv je přesvědčena, že vyřešit tyto problémy, zjednodušit a zprůhlednit vyřizování stížností na poskytnutou zdravotní péči by pomohl jasný právní předpis, který by definoval způsob vyřízení tohoto typu stížností a určil by lhůty i možnosti sankcí vůči zdravotnickému zařízení v případě jeho pochybení.

 

Vytisknout

Zpět na aktuality