AKTUÁLNĚ: Od 6. 1. 2025 aktualizujeme úřední hodiny osobního příjmu

Zaměstnanci a organizační struktura

Organizační struktura Kanceláře veřejného ochránce práv (dále i jen „Kancelář“) je upravena organizačním řádem. V čele Kanceláře je vedoucí, který svou činnost vykonává podle pokynů veřejného ochránce práv.

Kancelář se člení na tyto organizační útvary: Vedoucí Kanceláře, sekretariát veřejného ochránce práv a jeho zástupce, právní sekce, odbor administrativních a spisových služeb, odbor vnitřní správy a odbor personální.

Vedoucímu Kanceláře jsou přímo podřízeny:

  • sekretariát vedoucího Kanceláře a
  • útvar interního auditu.

Právní sekce se dále člení na:

  • sekretariát právní sekce,
  • úsek výzkumu,
  • odbor stavebního řádu a životního prostředí,
  • odbor veřejného pořádku a místní správy,
  • odbor dohledu nad omezovaním osobní svobody,
  • odbor sociálního zabezpečení,
  • odbor rovného zacházení,
  • odbor justice, migrace a financí,
  • odbor rodiny, zdravotnictví a práce,
  • odbor metodiky a analýz,
  • odbor ochrany práv osob se zdravotním postižením

Odbor administrativních a spisových služeb se dále člení na:

  • oddělení administrativních služeb a
  • oddělení spisových služeb.

Odbor vnitřní správy se dále člení na:

  • oddělení ekonomické, jeho součástí je referát účetnictví a financování projektů,
  • oddělení informatiky a IT,
  • samostatný referát správy budovy a
  • samostatný referát dopravy.

Součástí odboru personálního je samostatný referát dětské skupiny.

Organizační schéma s účinností od 1. 1. 2024