Zástupce ombudsmana zjistil špatné zacházení s klienty v domově zaměřeném na péči o lidi s demencí. Vedení domova napravilo jen některé problémy a přestalo komunikovat
Při návštěvě domova se zvláštním režimem Důstojnost v Nýdku provozovaného stejnojmennou obecně prospěšnou společností odhalil tým právníků Kanceláře ombudsmana spolu s psychiatrickou sestrou řadu závažných nedostatků, které v souhrnu dosahovaly intenzity špatného zacházení s klienty. V zařízení chyběla individualizovaná péče, která by odpovídala potřebám lidí s demencí. Nejméně ve dvou případech zamykal personál klienty v pokoji, dalšího obyvatele dlouhodobě fixoval za ruku k lůžku. Někteří klienti se zhoršenou pohyblivostí se nedostávali na čerstvý vzduch. Vedení domova splnilo pouze některá z 56 opatření k nápravě a o řešení dalších problémů přestalo komunikovat. Zástupce ombudsmana proto využil svého sankčního oprávnění a o situaci v domově informuje veřejnost.